Generelle vilkår

Behandling af personlige oplysninger

Polhus AB, orgnr. 556624-0296, e-mail: info@polarhus.dk, er ansvarlig for alle de personlige oplysninger, som kunden oplyser til Polhus AB. Oplysningerne anvendes til at vi kan fuldende vores opgave for dig, for eksempel at levere din bestilling, markedsføringsaktiviteter og dit unikke tilbud. For at vi kan dette, kan det være nødvendigt at samkøre dine oplysninger med andre registre, og sende dem til andre virksomheder i Polhus AB og til vores samarbejdspartnere. Vi dokumenterer også den kommunikation, vi har med dig, med det formål at give dig en bedre service

Som kunde har du efter en skriftlig anmodning ret til at få oplyst, hvilke personlige oplysninger, vi har registreret om dig, og hvad de bruges til. Du har også ret til at bede om at få forkerte oplysninger om dig fjernet eller rettet. Du kan også til enhver tid trække dit samtykke til at få et tilbud og anden markedsføring tilbage.

Persondataansvarlig - hvis opgave det er at sørge for, at de personlige oplysninger behandles korrekt - hos Polhus AB er Anton Troedson, anton@polarhus.dk.

Når du bestiller en vare, som bliver sendt direkte til dig fra en tredjepart, vil Polhus fremsende de nødvendige oplysninger til de berørte parter for at fuldende bestillingen.

Når du anvender chatten kan personlige oplysninger, som f.eks. telefonnummer, for- og efternavn, adresse, e-mail, IP-nummer, som du selv oplyser, gemmes med det formål at kunne søge i historikken fra tidligere chatsessioner.

Hvis du som kunde vælger at e-maile til Polhus, vil din e-mailadresse samt e-mailhistorikken blive gemt med det formål nemmere at kunne følge op og svare på en sag.

Ingen oplysninger vil blive solgt til tredjeparter.

Vi anvender også tjenester fra tredjeparter, og de anvender i visse tilfælde cookies. Blandt andet samarbejder vi med de følgende virksomheder for at forbedre vores markedsføring: Criteo og Google.

Du kan vælge ikke at acceptere cookies fra tredjeparter ved at følge nogle af disse links:

http://www.networkadvertising.org/choices

Generelt om behandlingen af personlige oplysninger 

Al behandling af personlige oplysninger finder sted i henhold til databeskyttelsesforordningen. Polhus AB er ansvarlig for databehandlingen.

Vi gemmer kun personlige oplysninger, så længe som det anses for at være nødvendigt, derefter slettes de. Hvis oplysningerne vurderes for at være ufuldstændige, fejlagtige eller irrelevante, har du ret til at anmode om, at de bliver rettet eller slettet.

Du kan anmode om en udskrift af, hvilke oplysninger, vi har registreret om dig. For at anmode om et registerudskrift eller om at få rettet oplysninger, sender du en skriftlig, underskrevet anmodning til:

Polhus AB

Djäknegatan 31

211 35 Malmø

Tilbud

Hvis du har modtaget et tilbud fra os er dette gyldigt i 14 dage, medmindre andet er angivet.

Betaling

Følgende betalingsmuligheder er mulige:

Betaling med kort

Du registrerer dine kortoplysninger på en sikker side, og derefter debiteres beløbet på dit kort. Hele transaktionen finder sted over en krypteret forbindelse, og den er meget sikker. Så snart bestillingen er klar, sender vi dine varer.

Online bankoverførsel via Trustly

At betale med Trustly betyder øjeblikkelig tilfredshed,garanteret sikkerhed og superenkle betalinger. Du behøver aldrig bekymre dig om at huske dine loginoplysninger eller om udløbende kort. 

Forskudsbetaling via faktura

Der sendes en fakturer til din e-mailadresse, når du har registreret din ordre. Du indbetalinger pengene, nøjagtigt som du betaler dine andre regninger. Når pengene er løbet ind på vores konto, sender vi dine varer.

Kontakt os på info@polarhus.dk for flere oplysninger.

Forbrugerloven

Vi følger forbrugerloven, og følgende gældende lovgivning: Distance- og købeloven, Internethandel, postordre- og telefonsalg reguleres i distance- og købeloven. (Distanceaftale = sædvanlige distanceaftale, når du handler via Internet. For sådanne aftaler gælder distance- og købeloven).

De vigtigste dele i loven for dig som forbruger er fortrydelsesretten, og de oplysninger, du har ret til at få. Forbrugerloven gælder kun for privatpersoner. 

Fortrydelsesretten

Når du køber en vare eller en tjeneste på afstand eller ved hjemmesalg, har du i henhold til loven ret til at fortryde købet inden for 14 dage, når du handler i Danmark.

Fortrydelsesretten er kun gældende for privatpersoner, og fortrydelsesretten gælder ikke for virksomhedskøb.

Informationen

Ved hjemmesalg vil du også få dels en blanket, som du kan anvende, hvis du fortryder købet, dels en informationsforordning. Den skal blandt andet indeholde oplysninger om fortrydelsesretten, samt adresse og telefonnummer for rette vedkommende, du skal henvende dig til, hvis du fortryder.

Returfragten

Ved distanceaftale: Hvis du fortryder købet, skal du selv betale returfragten.

Levering 

Hos Polhus tilbyder vi altid fri fragt. Normalt kan leveringen straks finde sted fra vores lager. Leveringen planlægges i løbet af 10 arbejdsdage, hvis varen er på lager.

Ved levering til øer uden fastlandsforbindelse, løber der fragtomkostninger på. Du vil få anvist den ekstra omkostning, efter du har udført bestillingen. 

Garanti

Polhus AB er ansvarlig for alle eventuelle fejl eller skader, so bliver opdaget i forbindelse med, at hytten pakkes ud. De beskadigede dele erstattes med nye uden omkostninger. Mugskader, som kan opstår som følge af en forkert opbevaring hos kunden eller efter byggesættet er blevet monteret, dækkes ikke af garantien. Følgeomkostninger, som opstår som følge af, at en del er beskadiget, forkert eller mangler, erstattes ikke.

Der er et antal forskellige varianter af huset. Tegningerne på hjemmesiden gælder generelt, men vi forbeholder os ret til ændringer. Positionsangivelserne kan variere mellem forskellige produktioner. Den rigtige tegning til lige netop dit hus medfølger, når du får hytten leveret. Du må kun rette dig efter de medfølgende tegninger.

Bemærk at det er yderst vigtigt at gemme den rapport, som følger med leveringen. Rapporten angiver produktionsdatoen samt navne på pakkepersonalet, som har udført kvalitetskontrollen. Ved en eventuel reklamation eller komplettering er oplysningerne på forsendelsespapirerne, så de rette dele kan identificeres!

Læs venligst nedenunder, hvad du skal gøre ved en eventuel reklamation!

Reklamation

Vores produkter er fremstillet af kvalitetssorteret træ fra de førende savværker i de nordiske lande. Før de forlader fabrikken, kontrolleres alle pakker for kvalitet og fugtindhold. På trods af dette kan det nogle gange ske, at dele af produktet ikke opfylder vores kvalitetskrav, og du som kunde er nødt til at reklamere dele af produktet. Det er vigtigt, at vi er i stand til at rette op på eventuelle skader så hurtigt som muligt. En velforvaltet og klar reklamationsbehandling er en garanti for, at du bliver tilfreds og vil handle hos os igen. For at vi kan hjælpe dig så hurtigt som muligt, er det vigtigt, at vi modtager alle de nødvendige oplysninger, så vi ved, hvilke(n) del(e) klagen vedrører.

En klage skal indeholde følgende oplysninger:

  • ID-nummeret for huspakken. Alle huspakker har deres egne oplysninger, som er angivet på pakningens emballage, ofte på klistermærker. Et ID-nummer begynder ofte med bogstaverne POL efterfulgt af en nummerkode.
  • Husets type, inklusive husets navn, dets størrelse i kvadratmeter og træets tykkelse skal angives.
  • Hvis skaden vedrører et vindue eller en vinduesramme, skal det også angives, hvilken type vindue der er tale om, dvs. 2-glas eller 3-glas.
  • Årsagen til og beskrivelsen af reklamationen skal angives i en sammenhængende beskrivende tekst.
  • Den beskadigede dels positionsnummer. Alle dele er opført i husets håndbog med en betegnelse, f.eks. Pos 005
  • Antal positioner af den pågældende del, der er genstand for reklamationen, f.eks. 2 ud af 12 er genstand for reklamationen.
  • Der skal altid vedlægges billeder af de beskadigede dele eller det faktiske problem i en reklamation.
  • Hvis reklamationen vedrører manglende dele, skal den korrekte leveringsadresse for de nye dele angives.
  • Registrer altid din reklamation/retur på polarhus.dk/claims

Vores garanti dækker ikke:

  • Naturlige farveændringer i træet og variationer i træet, som ikke påvirker dets holdbarhed
  • Dele, der er blevet behandlet eller monteret.
  • Knuder på dele, der ikke er bærende eller på anden måde påvirker bygningens stabilitet.
  • små, ikke sammenhængende revner eller sprækker og knaster i træet, som ikke påvirker bygningens struktur eller stabilitet.
  • Gulvbrædder med dimensioner på under 22 mm betragtes som undergulve. Der kan være små huller, knuder eller revner
  • forvredet træ, der stadig kan anvendes og monteres.
  • Loftplader, der har delvist ru kanter, små huller og/eller knaster eller uhuggede områder.
  • I tilfælde af mangelfuld træbehandling.
  • Reklamationer efter at huset er blevet monteret forkert, eller hvis fundamentet er blevet bygget forkert.
  • Hvis der er foretaget andre ændringer i bygningen end dem, der er angivet i monteringsvejledningen.
  • Ekstra vinduer og døre, som ikke er købt hos Polhus.
  • Hvis bygningen er blevet malet sort eller behandlet med en mørk glasur, kan der opstå unormalt store revner i solrige områder.

Reklamationsretten er begrænset til erstatningsvarer og manglende eller forkerte materialer.

Eventuelle reservedele leveres altid ubehandlede.

Polhus forbeholder sig ret til løbende at foretage tekniske ændringer i produktet.